ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK A TRAVEL PLAZA KFT. ÁLTAL SZERVEZETT UTAZÁSOKRA

amely létrejött egyrészről a Travel Plaza Kft., mint utazásszervező, (székhelye: 2083 Solymár, Szentiváni utca 38., telephelye: 2083 Solymár, Várhegy utca 1., Telefon:  06 26 560 043, Mobil: 06 70 414 4399, E-mail: info@travelplaza.hu, web: www.travelplaza.hu), Budapest Főváros Kormányhivatala (BFKH) nyilvántartási száma: U-000927, Cégjegyzékszáma: 13-09-118829, (nyilvántartó bíróság: Pest Megyei Bíróság mint Cégbíróság), adószáma: 14247574-2-13), vagyoni biztosítékot nyújtó biztosító: Alfa Vienna Insurance Group Zrt., Bankszámlaszáma: 11600006-00000000-85299052, továbbiakban Travel Plaza, valamint

Szerződő neve: 
Szerződő címe: 

továbbiakban: Utas között, a következő szolgáltatásokra, az alábbi feltételek szerint

A Travel Plaza által szervezett utazásokra a jelen ÁSZF mellett Magyarország Polgári Törvénykönyve, valamint az utazási és utazást közvetítő szerződésekről szóló 281/2008. (XI. 28.) kormányrendelet rendelkezései, a vonatkozó nemzetközi egyezmények az irányadók. Az ÁSZF és az Utazási Szerződés, valamint ezek mellékletei együttesen képezik az Utazási Szerződés tartamát, feltételeit, rendelkezéseit. Mindazok a prospektusok, leírások, ismertetők, amelyeket nem Travel Plaza bocsát az Utas rendelkezésére, nem képezik az Utazási Szerződés részét és azok Travel Plaza-ra nézve kötelezettséget nem keletkeztetnek, azok teljesítésért Travel Plaza nem felelős.

I. Utazási szerződés létrejötte
Az Utazási Szerződés az ÁSZF Utas részére történő elektronikus átküldésével, vagy átadásával, az Utas általi elfogadásával és aláírásával, visszaküldésével, a jelentkezés nyilvántartásba vételével és az előleg befizetésével jön létre. A visszaigazolás és az utazási szerződés egy példányát papír alapon vagy - ha a szerződést elektronikus formába foglalják - más tartós adathordozón kell az utas rendelkezésére bocsátani. Utazásközvetítőnél történt jelentkezés esetén az utazási szerződés megkötésének szükséges feltétele a Travel Plaza által megküldött visszaigazolás az utazást közvetítő részére. A szolgáltatás tartalmát (az Utas által megrendelt szolgáltatás(ok) meghatározását, a szolgáltatás igénybevételének helyét, idejét, időtartamát, a részvételi díjat, a részvételi díjon felül fizetendő egyéb díjakat és költségeket és azok tartalmát az Utazási Szerződés és egyéb mellékletei tartalmazzák, melyet az Utas megismert és a szerződés aláírásával elfogad. 
Ha Travel Plaza a jelentkezést helyhiány vagy más ok miatt csak feltételesen fogadja el, az utazási szerződés csak akkor jön létre, ha Travel Plaza megküldi a feltétel nélküli visszaigazolást és az utas a fentiek szerinti utazási szerződést megköti. Ezen szerződéskötésig az utas a jelentkezését bármikor visszavonhatja és Travel Plaza a befizetett előleget visszafizeti. Ugyanez az eljárás, ha Travel Plaza zárkózik el a fenti okokból a szerződéskötéstől.
A jelentkezési lapon az Utas által feltüntetett adatok valódiságáért, helytállóságáért minden felelősség az Utast terheli. Travel Plaza a visszaigazolást követő 48 óráig vállal kötelezettséget a foglalás fenntartásáért. Amennyiben ezen időtartam alatt az Utas a részvételi díjelőleg fizetési kötelezettségének nem tesz eleget, úgy Travel Plaza jogosult a foglalás törlésére a bánatpénzre vonatkozó szabályok alkalmazásával az Utas egyidejű értesítése mellett.
Az Utas az utazási szerződésből fakadó jogait és kötelezettségeit átruházhatja az utazást megelőző utolsó munkanap előtti 72. óráig olyan harmadik személy részére, aki megfelel az Utazási Szerződésben meghatározott feltételeknek. Az engedményezésre kizárólag a szolgáltató cégek (légitársaságok, szállásadók, transzfer cégek stb.) által megadott feltételek szerint van lehetőség. Az engedményezésről Utas haladéktalanul köteles Travel Plaza-t írásban értesíteni. Az engedményezést megelőzően keletkezett szerződéses kötelezettségekért és az engedményezésből eredő igazolt többletköltségekért az engedményező és az engedményes egyetemlegesen felel. Az átruházás akkor tekinthető végrehajthatónak Travel Plaza részére, amennyiben a többletköltségek engedményező és engedményes részéről megfizetésre kerültek.

II.  Részvételi díj
A részvételi díj magában foglalja az Utazási Szerződésben megjelölt szolgáltatások díját, Travel Plaza szervezési díját, valamint az általános forgalmi adó összegét.
A részvételi díj a lefoglalt éjszakák száma, nem az üdülőhelyen töltött napok száma alapján kerül kiszámításra, az első és az utolsó nap az utazással telik, és nem számítanak nyaralási napnak. A gyermekárak 2 felnőttel egy szobában, pótágyon történő elhelyezés esetén érvényesek, amennyiben a foglaláskor megadják a gyermek pontos születési dátumát, melynek érvényessége az Utas felelőssége. Travel Plaza árait a készlet erejéig, valamint az akciós ár szálloda általi visszavonásig tudja tartani. Előfordulhat, hogy az árak előzetes értesítés nélkül, az Utazási Szerződés létrejöttéig magasabbak lesznek. Ugyanakkor az is előfordulhat, hogy bizonyos utak ára időközben alacsonyabb lesz. Ebben az esetben a magasabb áron befizetett út árát kedvezményesebb részvételi díjra módosítani nem lehetséges.
Travel Plaza által nyújtott kedvezmények nem összevonhatók. Az utazási szerződés alapján fizetendő teljes díj és költségek megfizetésének módja: átutalás, hitelkártyás vagy készpénzes fizetés. Az egyes fizetési módoknak költségvonzatai lehetnek.
Travel Plaza tájékoztatja az Utasokat, hogy az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény alapján a részvételi díjat 27%-os ÁFA terheli, amennyiben az Utas a részvételi díjról a számlát nem saját nevére kéri kiállítani.
Travel Plaza által közölt előleget a jelentkezéskor kell befizetni. Ennek mértéke a részvételi díj 40%-a. A részvételi díj fennmaradó összegét az utazás megkezdése előtti 30. napig kell befizetni, kivéve, ha az adott útra vonatkozóan – figyelemmel a külföldi közreműködővel kötött szerződés szigorúbb feltételeire – a szerződés kiegészítés ennél korábbi határidőt ír elő. Ha az Utazási Szerződés megkötésére az utazás megkezdése előtti 30 napon belül kerül sor, Utas a teljes részvételi díjat köteles megfizetni a jelentkezéssel egyidejűleg. Ha az Utas a részvételi díj fizetési kötelezettségének nem tesz eleget, úgy Travel Plaza a szerződéstől elállhat.

III.  Elállás az Utazási Szerződéstől
Travel Plaza - legkésőbb az utazás megkezdése előtt 20 nappal - a részvételi díjat felemelheti az alábbi okokból:
• a szállítási költségek emelkedése (üzemanyagköltségek is),
• az utazási szerződésben vállalt részszolgáltatásokkal kapcsolatos adó, illeték és egyéb kötelező terhek (így különösen üdülőhelyi díj, repülőtéri illeték) emelkedése,
• deviza – Travel Plaza közreműködőjével kötött szerződésben meghatározott mutató szerinti forintárfolyamának változása.
A díjemelésnek arányosnak kell lennie a költségek emelkedésének mértékével, és az utast haladéktalanul - az ok megjelölésével és a módosított díj számításának módjával kell tájékoztatni. Ha a részvételi díj emelése a 8%-ot meghaladja, az utas elállhat a szerződéstől és Travel Plaza a befizetett összeget az utasnak teljes egészében visszafizeti. Ha az utas nem áll el a fenti okból, akkor a felek ennek megfelelően módosítják a szerződést. Ugyanez a követendő eljárás, ha Travel Plaza az utazási szerződés lényeges feltételeit kívánja módosítani. Az utas döntéséről haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül köteles tájékoztatni Travel Plaza-t. Az utast az elállás ezen eseteiben is megilletik Travel Plaza elállására megszabott jogok. Amennyiben a kézbesítéstől számított 48 órán belül az Utas nem nyilatkozik, Travel Plaza úgy tekinti, hogy az Utas elfogadta a változtatásokat, az Utas vállalja a különbözeti összeg megfizetését, és az utazási szerződés módosítását az elfogadás napjától számított 5 napon belül.
Travel Plaza legkésőbb az utazás megkezdése előtt 20 nappal írásban tett nyilatkozattal elállhat az utazási szerződéstől. Ha Travel Plaza nem az Utas érdekkörében felmerülő okból áll el, különösen, ha a részvételi díj emelkedésének mértéke a 8%-ot meghaladja, vagy az utazási szerződésben foglaltakat lényegesen módosítani kívánja, illetve a program lényegesen megváltozott, az Utas az eredetivel azonos vagy magasabb értékű helyettesítő szolgáltatásra tarthat igényt, ha ennek nyújtására Travel Plaza-nak lehetősége van. Ha Travel Plaza az előzőek szerinti helyettesítő szolgáltatás nyújtására nem képes, vagy az Utas a neki felkínált helyettesítő szolgáltatást nem fogadja el, Travel Plaza a teljes befizetett részvételi díjat visszafizeti. Ha a helyettesítő szolgáltatás az eredetinél alacsonyabb értékű, Travel Plaza köteles a díjkülönbözetet az Utasnak megtéríteni.
Travel Plaza nem köteles a felmerült kár megtérítésére, ha az általa nem befolyásolható (ellenőrzési körén kívül eső), ésszerűen el nem hárítható olyan külső körülmény miatt – ide nem értve valamely harmadik személy magatartását, illetve a túlfoglalás esetét – kerül sor, amelyet a szerződéskötés idején nem látott és ésszerű elvárhatóság mellett nem is láthatott előre (a továbbiakban: vis maior), vagy a jelentkezők száma a meghirdetett legalacsonyabb résztvevőszámot nem éri el, és az elállásról az Utast írásban, az utazási szerződésben megjelölt időtartamon belül tájékoztatták. Nem minősül a szerződés lényeges változtatásának, ha Travel Plaza egyes rész-szolgáltatásokat megváltoztat, helyettük azonos vagy magasabb értékű szolgáltatást nyújt.
Ha az úti cél vagy az ahhoz vezető útvonal olyan területet érint, amely – az utazási szerződés megkötését követően – a külpolitikáért felelős miniszter által vezetett központi államigazgatási szerv honlapján (http://konzuliszolgalat.kormany.hu/utazasra-nem-javasolt-tersegek) az „utazásra nem javasolt” utazási célországokat és térségeket megjelölő felsorolásba felvételre kerül, Travel Plaza köteles azonos vagy magasabb értékű helyettesítő szolgáltatást nyújtani. Ha a helyettesítő szolgáltatás alacsonyabb értékű, Travel Plaza köteles a díjkülönbözetet az Utas részére megtéríteni. Ebben az esetben, ha Utas elfogadja a helyettesítő szolgáltatást, a felek módosítják az utazási szerződést, vagy 7 napon belül elállhat a szerződéstől. Elállás esetén Travel Plaza köteles a teljes befizetett díjat 3 munkanapon belül haladéktalanul visszafizetni.
Az Utas az utazás megkezdése előtt az utazási szerződéstől írásban tett nyilatkozattal bármikor elállhat. Az elállási nyilatkozat Travel Plaza kézhez vételével és ennek írásbeli megerősítésével válik hatályossá. Az utazás meg nem kezdése esetén, amennyiben a lemondási szándékot az Utas írásban nem jelezte, Travel Plaza jogosult a teljes befizetett összeget megtartani.
Amennyiben az Utas az utazást megelőző 60 napon belül áll el a szerződéstől, vagy egyéb okból kifolyólag nem vesz részt az utazáson, Travel Plaza kárának ellentételezésére kártalanítást köteles teljesíteni (bánatpénz), melynek mértéke az utazás megkezdését megelőző:
• 60-35 nappal az indulás előtti elállás esetén a részvételi díj 10%-a
• 34-25 nappal az indulás előtti elállás esetén a részvételi díj 40%-a
• 24-15 nappal az indulás előtti elállás esetén a részvételi díj 60%-a
• 14-8 nappal az indulás előtti elállás a részvételi díj 80%-a
• 7 napon belüli elállás esetén, vagy no show esetén a részvételi díj 100%-a.
Csomagtúra esetében a repülőjegy és a földi szolgáltatások lemondási feltételei eltérhetnek egymástól. Az eltérő feltételeket az utazási szerződéshez csatolt melléklet tartalmazza.
Amennyiben az utazás részvételi díja tartalmazza vagy a megrendelő az előleg befizetésekor ún. útlemondási biztosítást kötött, úgy a Biztosítótársaság a lemondásból eredő bánatpénz 100%-át megtéríti. Ha azonban az utast saját hibájából az utazás megkezdését követően, jogszabályok megsértése miatt az utazásból kizárják, a befizetett részvételi díjból csak az igénybe nem vett, és a külföldi partner által le nem számlázott szolgáltatások ellenértékére tarthat igényt. A részvételi díjban szereplő közös költséget (közlekedés, idegenvezető stb.) és az iroda szervezési díjának visszatérítését nem követelheti. Travel Plaza az utast csoportos társasutazás esetén - amennyiben a részvételi díj ezt tartalmazza - az ezen belül fizetendő biztosítási díj ellenében (betegség, baleset, poggyászkár esetére) a biztosítótársaságnál biztosítja. A szerződés kiegészítéséül szolgáló utazási katalógus (tájékoztató) tartalmazza annak pontos leírását, hogy az adott utazás részvételi díjában a biztosítás benne foglaltatik-e, valamint részletesen leírja az adott biztosítás fajtáját.

IV.  Módosítás
Az utazást megelőző utolsó munkanap előtti 72. óráig, vagy azt megelőző napokon az Utas által kezdeményezett bármely módosítás (pl. név-, szálloda-, időpont változtatás, ideértve az ugyanazon a napon másik járatára való módosítást is) esetében 8.000 Ft/fő módosítási költségtérítést kell fizetnie Travel Plaza részére a szolgáltató cégek által meghatározott díjon felül. A módosításra kizárólag a szolgáltató cégek (légitársaságok, szállásadók, transzfer cégek stb.) által megadott feltételek szerint van lehetőség. A módosításról az Utas haladéktalanul köteles Travel Plaza-t írásban értesíteni. A módosítást megelőzően keletkezett szerződéses kötelezettségekért és az igazolt többletköltségekért az Utas felel. A módosítás akkor tekinthető végrehajthatónak Travel Plaza részére, amennyiben a többletköltségek Utas részéről megfizetésre kerültek. A módosításra vonatkozó módosítási díjat Travel Plaza a módosítási igény felmerülésekor tudja Utas részére pontosan meghatározni.

V.  Az utas jogai és kötelezettségei
• Az Utas kötelezettsége az utazás ellenértékének megfelelő összeg kifizetése Travel Plaza útmutatásai alapján, az indulásra vonatkozó információk, valamint Travel Plaza képviselője szóbeli információinak tudomásul vétele.
• Az Utas köteles az indulások dátumát, helyét, óráját, valamint a kinn tartózkodás időtartama alatt a helybeli képviselőkkel való esetleges találkozási időket betartani. Ellenkező esetben a találkozás időpontjának be nem tartásából eredő összes következményt és költséget az Utas viseli.
• Ha az utazás ideje alatt az Utas lemond a kifizetett szolgáltatásokról, vagy bizonyos szolgáltatást nem vesz igénybe, nem kérhet ezekért kártérítést, ezek ellenértékének visszatérítésére vagy díjleszállításra nem tarthat igényt.
• Az utazás során az Utas által harmadik személynek okozott kárért az Utas felel.
• Az utazás során az Utas maga gondoskodik poggyászának és egyéb értékeinek őrzéséről, felügyeletéről, ezekért Travel Plaza nem felel.
• Az Utas az utazási szerződés megkötését követően a megadott adataiban (különös tekintettel: útlevél szerinti név, lakcím, telefonszám és egyéb elérhetőségek stb.) bekövetkezett változásról köteles Travel Plaza-t haladéktalanul értesíteni. Ennek elmulasztásából, vagy késedelmes teljesítéséből, valamint az esetleges névmódosítás költségeiből eredő következményekért, károkért, esetleges extra költségekért az Utas felelős.

VI.  Travel Plaza jogai és kötelezettségei
• Travel Plaza fenntartja magának az utazás módosításának, vagy le nem bonyolításának jogát „vis maior” esetében, mint pl: természeti csapások, sztrájkok, politikai változások, késések a közlekedésben, vagy bizonyos légi utak megszűnése, a közúti, vasúti, vagy légi forgalom ideiglenes lezárása esetén.
• Travel Plaza fenntartja magának a kamat és kártérítés-fizetési kötelezettség nélküli jogot, hogy legkésőbb az utazás megkezdése előtt 20 nappal írásban tett nyilatkozattal elálljon az utazási szerződéstől, ha csoportos utazás esetén a jelentkezők létszáma nem éri el a meghirdetett, illetve tervezett legalacsonyabb résztvevőszámot.
• Travel Plaza nem felel a közlekedési eszközök meghibásodásából, vagy bármely egyéb módon bekövetkező késésért. Figyelmeztet ezek előfordulásának lehetőségére, többek között: technikai okok, nem megfelelő időjárási feltételek, vagy a légifolyosók, utak túlzsúfoltsága miatt. Ezért az Utasnak figyelembe kell vennie a jelentős késés előfordulásának lehetőségét az átszállások, a szabadságok tervezésénél és a kereskedelmi határidők betartásánál, ezen okok miatt bekövetkező kár-és egyéb felelősség Travel Plaza-t nem terheli. A megadott menetrendek tájékoztató jellegűek.
• Travel Plaza nem felel az előre nem látható eseményekből (menetrendváltozás, megváltozott időjárási viszonyok, késések, stb.) eredő problémákért. Előfordulhat, hogy ilyen események megváltoztatják vagy lehetetlenné teszik az előre meghirdetett programot (pl. vihar esetén hajókirándulás elmaradása). Travel Plaza minden esetben törekszik arra, hogy a programváltozások minél kevesebb kényelmetlenséget okozzanak, de az ilyen problémákból eredő kár- és egyéb felelősség Travel Plaza-t nem terheli.
• Travel Plaza-t a szolgáltatás természeti környezetének rendkívüli okból történő megváltozásáért, illetve a természeti okokból eredő kellemetlenségekért vagy károkért felelősség nem terheli.
• Travel Plaza a fizetendő részvételi díj megfizetése esetén köteles az utazási dokumentumokat (pl. részvételi jegy és/vagy repülőjegy, voucher stb.) kiállítani és az Utasnak átadni.

VII.  Légi szállítás
A nemzetközi légi szállítás előírásai alapján a fuvarozó légitársaság fenntartja magának a repülőgép indulási időpontjának és/vagy helyének, útirányának, átszállási lehetőségeinek, a repülőgép típus, valamint az előzetesen befoglalt ülőhelyek megváltoztatásának jogát. Az erre vonatkozó információk tájékoztató jellegűek, a változtatás nem minősül a szerződés lényeges módosításának. A változásból eredő kellemetlenségekért Travel Plaza-t felelősség nem terheli. Az esetleges módosításokat – a lehetőségekhez mérten – Travel Plaza minél gyorsabban az Utas tudomására hozza. Az Utas repülőgéppel történő szállítására a légi személyfuvarozásra vonatkozó szabályok az irányadóak. Travel Plaza légi szállításban közreműködőjének felelősségére, illetve felelősségének korlátozására, a károkra és a kártérítés mértékére, a személyek és poggyászok fuvarozására a légitársaság(ok) üzletszabályzata(i)ban foglaltak alkalmazandók, vonatkozó szabályokat tartalmaznak többek között az 1936. évi XXVIII. törvény (Varsói Egyezmény), az 1964. évi 19. törvényerejű rendelet (Hágai Jegyzőkönyv), a 2005. évi VII. törvény (Montreali Egyezmény), a 2027/97/EK rendelet, a 261/2004/EK rendelet, valamint a 25/1999. (II. 12.) Korm. rendelet.

VIII.  Útlevél, vízum, vám, deviza- és közegészségügyi rendelkezések
Az érvényes útlevélért, ill. más úti okmányok meglétéért, az adott országra vonatkozó vízum-, vám-, deviza- és közegészségügyi, valamint a célországban való tartózkodásra vonatkozó rendelkezések betartásáért kizárólag az Utas felel, egyben köteles mindezekről az utazást megelőzően tájékozódni. Az Utazási Iroda az utazási szerződés megkötése során az Utas figyelmét felhívja a fenti rendelkezésekre. Ha a rendelkezések be nem tartása vagy elutasított vízumkérelem miatt az Utas az utazáson nem tud részt venni, úgy kell tekinteni, mintha az utazást nem kezdte volna meg, egyúttal a Lemondási Feltételek (III. pont) lépnek életbe, ill. az Utas semmilyen igényt nem érvényesíthet Travel Plaza-val szemben.

IX.  Egyéb rendelkezések
• 14 év alatti kiskorú az utazáson csak nagykorú, felnőtt kísérő részvételével vehet részt.
• Az utazási szerződés aláírásával az Utas hozzájárul ahhoz, hogy az utazási szerződés teljesítése kapcsán Travel Plaza-nak átadott személyes adatait Travel Plaza tárolja, kezelje. Travel Plaza tudomására jutott személyes adatok kezelése során a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény rendelkezéseinek megfelelően köteles eljárni.
• A szerződő felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy igényeiket, vitás kérdéseiket békés úton, megegyezéssel rendezik. A szerződő felek vállalják, hogy utazási panasz, igény végleges rendezéséig egyik fél sem fordul a médiához.
• A felek jogviszonyára a magyar jog az irányadó, jogvita esetén a magyar állam bíróságai az illetékesek.
• A fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértése esetén a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (1088 Bp, József krt. 6.) jár el a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben (Fgytv.) és szükség szerint más ide vonatkozó jogszabályban foglaltak szerint.
• Az Utas és Travel Plaza közötti vitás ügyek bíróságon kívüli rendezéséhez Utas a lakó- vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez is fordulhat (Budapesti Békéltető Testület: 1016 Bp, Krisztina krt. 99.)
• Vitás kérdéseket a szerződő felek igyekeznek peren kívül rendezni. Ha ez nem lehetséges, akkor alávetik magukat a Budapest Környéki Törvényszék kizárólagos illetékességének.

X. Gyermekvédelmi rendelkezések
Az utazási szolgáltatás nyújtása során az utazásszervező a megfelelő megelőző intézkedésekkel biztosítja a gyermekek alapvető jogainak védelmét, különösen a gyermekeknek a jólétükhöz szükséges védelemhez és gondoskodáshoz való jogát. Az utazási szolgáltatás nyújtása során tilos minden olyan magatartás tanúsítása, amely gyermekek jogainak csorbítására, így különösen a tizennyolcadik életévét be nem töltött személy sérelmére elkövetett nemi élet szabadsága és a nemi erkölcs elleni bűncselekmények elkövetésére irányul vagy azt eredményezi. Az utazási szolgáltatás nyújtása során észlelt bármely, a gyermekek alapvető jogainak védelmét csorbító magatartás tanúsítása esetén (472/2017.( XII.28) 34§ (2) az utazásszervező (illetve utazásközvetítő) vállalkozás megteszi a szükséges intézkedéseket az elkövető büntetőjogi felelősségre vonása érdekében. Az utazásszervező vállalkozás jelen általános szerződési feltételeiben rögzíti, hogy az utazási szolgáltatás nyújtása nem irányulhat a gyermekek jogainak csorbítására, így különösen a tizennyolcadik életévét be nem töltött személy sérelmére elkövetett nemi élet szabadsága és a nemi erkölcs elleni bűncselekmények elkövetésére.

XI.  Záradék
Zárt csoportos utazás vagy baráti társaságok utazásának szervezése esetén a csoport nevében eljáró képviselő kijelenti, hogy a jelentkezők részéről teljes körű képviseleti, nyilatkozati, és eljárási felhatalmazással rendelkezik. Felhatalmazása a megrendelésen túl kiterjed az előleg, illetve a teljes körű részvételi díj feletti rendelkezésre is. Az irodával kötött szerződés teljesítéséért teljes jogi és anyagi felelősséget vállal.

XII.  Nyilatkozat az ÁFA törvény 206.§-a szerint
A 2011. január 01-től hatályos többször módosított ÁFA törvény 206.§-a alapján az ügyfél (megrendelő) köteles nyilatkozni arról, hogy az utazásszervező által nyújtott szolgáltatást milyen minőségben veszi igénybe.
Kérjük a megfelelőt megjelölni:

□ A szolgáltatás magánszemély utasként, nem adóalanyként veszi igénybe
□ Adóalanyként saját nevében, végső felhasználóként (azaz utasként) veszi igénybe
□ Adóalanyként saját nevében, de más javára (azaz nem utasként) veszi igénybe

Dátum: 2025.

 …………………………………………                                 …………………………………………
 Utas/Ügyfél aláírása                                                 Ügyintéző aláírása